Pozycjonowanie stron

Co to ten Long Tail?

Jeszcze kilka lat temu większość użytkowników Internetu w poszukiwaniu produktu, usługi, informacji wpisywało krótkie słowo kluczowe np. kurtka. Pojawiało się kilkadziesiąt stron, które mógł przeglądać. Wraz z gwałtownym przyrostem stron www, użytkownicy zaczęli dopisywać kolejne słowa, które zawężały wyniki wyszukiwania. Teraz np. wpisują: kurtka damska zimowa Kraków.

Long Tail oznacza długi ogon, a w języku informatycznym oznacza pozycjonowanie na długie i nietypowe frazy. Dla firmy pozycjonującej jest to zadanie trudniejsze, wymaga wielu działań o różnych kierunkach, ale dla pozycjonowanej strony bardzo opłacalne. Klient, który wpisuje tak skomplikowane słowo kluczowe jest klientem potencjalnym zdecydowanym na zakup przedmiotu spełniającego jego kryteria. Nie chce przeszukiwać kilkudziesięciu stron, ale kilka, które oferują kurtki damskie i znajdują się na terenie Krakowa.

Im rzadsza fraza, tym większe szanse na zdobycie klienta. Pozycjonowanie Long Tail jest też tańsze niż na tzw. topowe słowa kluczowe. W tym ostatnim przypadku trzeba pokonać konkurencję kilkudziesięciu tysięcy stron pozycjonowanych na najpopularniejsze frazy.

Jednym z czynników decydujących o pozycji w wyszukiwarce jest naturalny ruch na stronie, który uzyskiwany jest przede wszystkim dzięki wartościowym treściom (content marketing). Długie i rzadkie frazy wymagają mniejszej ilości tekstów SEO niż frazy najczęściej wpisywane w okienko wyszukiwarki. Pozycjonowanie Long Tail daje możliwości stworzenia naturalnego ruchu na wartościowych podstronach.

Leave a Reply