YouTube

Czy opłaca się reklamować na YouTube?

You Tube to druga najpopularniejsza (po Google) wyszukiwarka internetowa. W Polsce korzysta z niej 80% internautów, czyli ponad 16 mln osób. To pokazuje potencjał dla działań marketingowych, a zwłaszcza dla reklamy.

Większość reklam realizowanych na You Toube realizowanych jest w ramach kampanii reklamowych Google Adwords. Oferuje ona dwa rodzaje:

  • reklamy z możliwością pominięcia,
  • reklamy bez możliwości pominięcia.

To tzw. True View In-Sream, czyli krótki spot reklamowy pojawiający się na początku filmu. Każdy odbiorca musi obowiązkowo oglądnąć pierwsze 5 sekund klipu, potem może nacisnąć „pomiń reklamę”. Opłacalność tego rodzaju promocji polega na tym, że zleceniodawca płaci tylko za reklamy oglądnięte w całości lub minimum 30 sekund. Np. film ma 10 000 odsłon, to znaczy, że 10 000 osób oglądnęło 5 sekund reklamy, do końca oglądnęło ją tylko 1000 osób i tylko za tyle płacimy. Pozostałe 9000 mamy za darmo. To czysty zysk.

True View In-Display to wszystkie pozostałe formy reklamy na You Toube. Mogą pojawić się na stronie głównej, w formie zbliżonej do prezentowanych filmów, ale znajdują się w panelu bocznym. Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy i skłonienie go do kliknięcia. Koszt takiej reklamy to ok. 10 gr. za kliknięcie.

Z innych form reklamy warto wymienić nakładki ukazujące się na wyświetlanych filmach, karty sponsorowane.

Zaletą reklam na Yuo Tube jest możliwość ich personalizacji, czyli dopasowania do potrzeb i dedykowanie grupie docelowej, czyli odbiorcom:

  • w określonym wieku,
  • z określonych miast,
  • o określonych zainteresowaniach.

Zleceniodawca może samodzielnie wybrać filmy, przy wyświetlaniu których będzie widoczna reklama.

Leave a Reply