Google AdWords

Google Adwords – płatne wyniki wyszukiwania

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka używana przez użytkowników, dlatego pozycjonowanie stron przede wszystkim podporządkowane jest algorytmom tworzonym przez tą firmę.

Google Adwords – co to jest i co daje

Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i ciągłym. Zadowalające efekty przychodzą dopiero po paru miesiącach, ale jest na to sposób. To właśnie Google Adwords, który jest kampanią reklamową umożliwiającą wyświetlanie strony na specjalnie wyróżnionych miejscach. Takie strony przed adresem mają niewielki zielony prostokąt z napisem reklama. Pojawiają się on na początku i na końcu listy stron pozycjonowanych na dane słowo kluczowe.

Google Adwords przeznaczone jest przede wszystkim dla firm, które oferują popularne towary i usługi. Np. producentów okien i firm je sprzedających jest bardzo wiele i konkurencja między nimi ogromna. Po wpisaniu słowa kluczowego „okna” wyświetla się kilkadziesiąt tysięcy stron, których klient oczywiście nie będzie przeglądał, ale na pewno otworzy którąś ze stron z zielonym znaczkiem.

Adwords daje możliwość dopasowania reklamy do zasięgu działania firmy i od tego zależą stawki za wykup reklamy, która może pojawić się tylko np. po wpisaniu „okna Kraków”. Taka reklama jest tańsza.

Kampania Google Adwords daje możliwość monitorowania wyników płatnej reklamy, czyli pokazuje ile kliknięć zostało wykonanych właśnie na link sponsorowany. Pozwala to na ewentualną modyfikację reklamy i zwiększenie jej efektywności. Za pośrednictwem Google Adwords reprezentowanych jest 25% wszystkich reklam w internecie.

Leave a Reply