Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron – wprowadzenie

W sieci istnieje kilkadziesiąt milionów stron, a codziennie przybywa kolejnych 300 tys. To ogromny gąszcz, w którym cokolwiek znaleźć jest bardzo trudno, a jednak potencjalni klienci trafiają pod wskazany adres.

Na czym polega pozycjonowanie

Najprościej rzecz ujmując pozycjonowanie stron internetowych polega na uzyskaniu jak najwyższej oceny w „oczach” wyszukiwarki, a właściwie najpopularniejszego Googla. Prowadzone badania wykazują, że strona znajdująca się na pierwszym miejscu jest otwierana 10 000 a na drugim tylko 2 000. To kolosalna różnica, strony na dalszych pozycjach w Google otwierane są jeszcze rzadziej.

Celem pozycjonowanie jest właśnie taka promocja strony, by znalazła się na pierwszym miejscu lub najdalej na 10, jest to tzw. TOP 10. Nawet najlepiej przygotowana strona pod względem graficznym, merytorycznym, funkcjonalnym nie będzie funkcjonować w sieci bez pozycjonowania.

Pozycjonowaniem stron internetowych zajmują się wyspecjalizowane firmy, które przy pomocy content marketingu (wartościowych treści), marketingu szeptanego, mediów społecznościowych popularyzują treści znajdujące się na stronie, równocześnie pozycjonowanie musi uwzględniać często zmieniające się algorytmy wyszukiwarek.

Pozycjonowanie jest procesem ciągłym i długotrwałym, ponieważ musi uwzględniać działania konkurencji. Nie wystarczy jednorazowe uzyskanie TOP 3 lub TOP 10, o pozycję strony trzeba walczyć cały czas. Najlepiej pozycjonują się strony w systemie abonamentowym, który gwarantuje ciągłość działań i opracowanie strategii długofalowej.

Leave a Reply